بیمه آتش سوزی (صنعتی)

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

بیمه آتش سوزی (صنعتی)

بیمه آتش سوزی صنعتی با تحت پوشش قرار دادن خسارات مادی و مالی آتش سوزی، انفجار، برخورد صاعقه و … یکی از مهم ترین بیمه نامه هایی است که هر واحد صنعتی و تولیدی به آن نیاز دارد. برای برخورداری از بالاترین پوشش بیمه آتش سوزی صنعتی در ایران درخواست مشاوره خود را در آسماری ثبت کنید.

صنایع، کارخانجات، کارگاه‌ها، تولیدی‌ها و … به دلیل وجود تجهیزات و مواد خاص بیشتر از منازل مسکونی در خطر وقوع آتش سوزی قرار دارند. آتش سوزی صنعتی می‌تواند هزینه‌های بسیار سنگینی وارد کند و حتی موجب از بین رفتن کامل سرمایه یک شرکت شود. در چنین شرایطی صاحبان مشاغل صنعتی بیشتر از سایرین اهمیت بیمه آتش سوزی صنعتی را درک می‌کنند. با استفاده از یک بیمه نامه معتبر و با پوشش گسترده می‌توان بسیاری از خسارات‌های ناشی از آتش سوزی در کارخانجات و صنایع را جبران کرد.

بیمه آتش سوزی صنعتی، بهترین خدمات کمک رسانی در زمان بلایای طبیعی

بیمه آتش سوزی صنعتی، یکی از انواع بیمه آتش سوزی تحت پوشش شرکت بیمه آسماری است که می‌تواند خیال مشاغل صنعتی را از بابت جبران خسارت‌های ناشی از خطرات آتش سوزی راحت کند. بیمه آسماری با نزدیک به ۳ دهه فعالیت در حوزه خدمات بیمه‌ای و پشتیبانی بیمه کمک رسان ایران (SOS)، نامی شناخته شده در صنعت بیمه ایران است. این شرکت بیمه معتبر در تلاش است تا با ارائه گسترده‌ترین پوشش چتر بیمه‌ای، خدمات بیمه آتش سوزی صنعتی را با هزینه مناسب در اختیار تمامی مشاغل صنعتی در ایران قرار دهد. بالاترین سقف پرداخت خسارت به همراه سرعت بالا در ارائه خدمات ویژگی‌هایی است که بیمه آسماری را از سایرین متمایز می‌کند. بنابراین اگر به دنبال بهترین بیمه آتش سوزی صنعتی هستید توصیه می کنیم همین حالا  درخواست مشاوره خود را ثبت کنید.

بیمه آتش سوزی صنعتی شامل چه مراکزی می‌شود؟

مراکز صنعتی تولیدی اهداف اصلی این بیمه نامه هستند. تمامی کارخانجات تولیدی و مراکز صنعتی از جمله کارخانجات صنایع شیمایی، فولاد، نساجی، پوشاک، چرم، چوب، کاغذ و … تحت پوشش بیمه آتش سوزی صنعتی قرار دارند. ساختمان‌ها، تاسیسات، ماشین آلات، ابزار و تجهیزات، اثاثیه، موجودی مواد اولیه و ساخته شده واحدهای صنعتی می‌توانند تحت پوشش بیمه آتش سوزی صنعتی قرار بگیرند. بیمه آسماری در تلاش است تا با پوشش گسترده، بالاترین سطح از خدمات بیمه آتش سوزی متناسب با نیاز صنایع را در اختیار شما قرار دهد. در صفحه بیمه آتش سوزی آسماری می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد شرکت بیمه آسماری به دست آورید.

خطرات تحت پوشش بیمه آتش سوزی صنعتی، خطرات اصلی و اضافی

مانند سایر بیمه نامه‌های آتش سوزی همچون بیمه آتش سوزی منزل خطرات تحت پوشش بیمه آتش سوزی صنعتی نیز به دو دسته خطرات اصلی و خطرات تبعی تقسیم می‌شوند. بیمه گذار می‌تواند با انتخاب این خدمات و پرداخت حق بیمه با کمترین هزینه، کارخانه و تمامی متعلقات آن را تحت پوشش بیمه قرار دهد تا در هنگام بروز خطرات آتش سوزی، نگران هزینه‌های جبران خسارت نباشد. بیمه آتش سوزی صنعتی تنها خسارت‌های مادی و مالی را تحت پوشش می‌دهد و خسارات‌های جانی ناشی از خطرات اصلی و تبعی تحت پوشش نخواهد بود.

خطرات اصلی تحت پوشش بیمه آتش سوزی صنعتی

خطرات اصل تحت پوشش بیمه آتش سوزی صنعتی شامل خطرات زیر می‌شود:

خطرات آتش سوزی صنایع و کارخانجات تولیدی

خطر انفجار در کارخانجات

• خطرات ناشی از صاعقه در کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی و تولیدی

براساس بیمه نامه منعقد شده بین شرکت‌ها و صنایع با بیمه آسماری، شرکت بیمه آسماری خسارت‌های ناشی از خطرات اصلی را تحت پوشش بیمه‌ای خود قرار می‌دهد. در این صورت، با بروز خسارت در ساختمان، تاسیسات، ماشین آلات و مواد اولیه و موجودی کارخانه در اثر آتش سوزی، صاعقه یا انفجار بیمه آسماری در کنار شما خواهد بود.

خطرات اضافه تحت پوشش بیمه آتش سوزی صنعتی

علاوه بر خطرات اصلی، شرکت‌ها و کارخانجات می‌توانند بر حسب نیاز خود پوشش‌های اضافه را نیز به بیمه نامه آتش سوزی صنعتی اضافه کنند. با اضافه کردن این خطرات، می‌توانید یک بیمه کامل برای کارخانه یا تولیدی خود تهیه کنید تا در صورت بروز حوادث زیر نیز از پوشش بیمه و پرداخت خسارت بهره مند شوید.

سیل و طغیان آب دریاها و رودخانه‌ها

زلزله

طوفان، تندباد و گردباد

سقوط بهمن

سقوط هواپیما، هلیکوپتر یا قطعات آنها

ترکیدگی لوله‌های آب

ضایعات ناشی از برف و باران

سرقت با شکست حرز

شکست شیشه

نشست، ریزش و رانش

برخورد اجسام خارجی

انفجار ظروف تحت فشار صنعتی

خودسوزی (تفاله خشک)

هزینه‌های پاکسازی و جمع آوری ضایعات ناشی از خطرهای مشمول بیمه

حق بیمه و کارمزد بیمه آتش سوزی صنعتی

عوامل مختلفی در محاسبه قیمت بیمه آتش سوزی صنعتی نقش دارند. مدت زمان عمر بنا، نوع سازه، نوع فعالیت صنعتی، میزان رعایت نکات ایمنی، پوشش‌های اضافی انتخاب شده و … از مهم‌ترین عوامل تأثیر گذار هستند. میزان ریسک مورد بیمه نیز یکی از موارد اثر گذاری است که قیمت بیمه آتش سوزی صنعتی را مشخص می‌کند. بعد از ثبت درخواست مشاوره، می‌توانید از خدمات محاسبه بیمه آتش سوزی صنعتی استفاده کنید. همچنین کارشناسان حرفه‌ای بیمه آسماری با بازدید از محل، فاکتورهای مختلفی را بررسی می‌کنند که در قیمت نهایی بیمه آتش سوزی صنعتی تأثیر گذار خواهد بود.

چه موارد تحت پوشش بیمه آتش سوزی صنعتی قرار ندارد؟

بیمه آتش سوزی صنعتی تنها خطرات مادی و مالی و خسارات ناشی از آن‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد. خطرات جانی که برای کارکنان یا شخص ثالث وجود دارد تحت پوشش این بیمه نخواهند بود. برای جبران خسارات جانی می‌توانید از بیمه مسئولیت و مهندسی آسماری استفاده کنید. علاوه بر این اشیا قدیمی، عتیقه جات، تابلوهای نفیس، جواهرات، مسکوکات و موارد مشابه آن‌ها تحت پوشش بیمه نامه قرار نخواهد گرفت.

چه موارد تحت پوشش بیمه آتش سوزی صنعتی قرار ندارد؟

بیمه آتش سوزی صنعتی تنها خطرات مادی و مالی و خسارات ناشی از آن‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد. خطرات جانی که برای کارکنان یا شخص ثالث وجود دارد تحت پوشش این بیمه نخواهند بود. برای جبران خسارات جانی می‌توانید از بیمه مسئولیت و مهندسی آسماری استفاده کنید. علاوه بر این اشیا قدیمی، عتیقه جات، تابلوهای نفیس، جواهرات، مسکوکات و موارد مشابه آن‌ها تحت پوشش بیمه نامه قرار نخواهد گرفت.

با خرید بیمه آتش سوزی صنعتی از خدمات بی نظیر برخوردار شوید

خطرات آتش سوزی همواره در کمین کارخانجات، صنایع و تولیدی‌ها هستند. سالانه ده‌ها مورد از آتش سوزی‌های سنگین در شهرک‌های صنعتی، کارخانجات بزرگ و تولیدی‌ها در سراسر کشور ثبت می‌شود که در صورت عدم وجود بیمه آتش سوزی صنعتی می‌توانند به قیمت تعطیلی همیشگی این صنایع منجر شوند. بیمه آتش سوزی صنعتی، با پوشش گسترده خطرات اصلی و اضافی می‌تواند نگرانی شما از بابت پرداخت خسارت‌ها ناشی از آتش سوزی، انفجار و صاعقه به همراه موارد اضافی مانند سرقت، زلزله و … را برطرف کند. بنابراین همین حالا درخواست مشاوره خود را ثبت کنید یا با شماره ۰۲۱۴۳۴۱۷ تماس بگیرید تا فرآیند خرید بیمه آتش سوزی خود را آغاز کنید. مشاوران و کارشناسان بیمه آسماری در تمامی مراحل راهنمای شما خواهند بود.

پوشش های اضافی بیمه آتش سوزی چیست؟

زلزله و آتشفشان، سیل و طغیان آب، ترکیدگی لوله آب، ضایعات ناشی از ذوب برف و آب باران، طوفان و تندباد، سقوط هواپیما، نشت و ریزش و رانش زمین، برخورد جسم خارجی، انفجار ظروف تحت فشار صنعتی، دفرمه شدن ظروف تحت فشار صنعتی، شکست شیشه، سرقت با شکست حرز، هزینه پاکسازی و برداشت ضایعات ناشی از خسارت، شورش و آشوب و بلوا و ….

اگر آتش سوزی یا سرقت در اثر سهل انگاری بیمه گذار اتفاق بیافتد، آیا خسارت پرداخت میشود؟

طبق ماده ۲۷ شرایط عمومی بیمه نامه های آتش سوزی، هرگاه حادثه در اثر تقصیر ذوی الحقوق اعم از بیمه گذار یا قائم مقام وی روی داده باشد، بیمه گر می تواند پرداخت خسارت را رد نماید یا اینکه آن را به نسبت درجه تقصیر وی کاهش دهد.

اگر در اثر تورم ارزش مالی مورد بیمه چند برابر شود، آیا خسارت به قیمت روز پرداخت می‌شود؟

خیر، حداکثر تعهد بیمه گر جهت جبران خسارت های احتمالی سرمایه بیمه نامه می باشد. در چنین مواقعی لازم است بیمه گذار مراتب افزایش سرمایه را کتباً به بیمه گر اعلام نماید تا با صدور الحاقیه و پرداخت حق بیمه اضافی تعهدات بیمه نامه کامل گردد در غیر اینصورت علاوه بر اینکه تعهدات بیمه گر از سرمایه بیمه شده تجاوز نمی کند، قاعده نسبی سرمایه نیز اعمال گردیده و از مبلغ خسارت کسر می‌گردد.

آیا قیمت مغازه یا انبار در تعیین حق بیمه موثر است؟

بله، حق بیمه بر مبنای نرخ تعیین شده توسط بیمه گر و سرمایه مورد بیمه تعیین می گردد. لذا هر چه سرمایه بیشتر باشد حق بیمه بیشتری نیز از جانب بیمه گذار می‌بایست پرداخت گردد.

آیا این بیمه خسارت وارد شده به همسایگان را پوشش میدهد و یا باید بیمه نامه دیگری خریداری کرد؟

در این مورد لازم است پس از تهیه بیمه نامه آتش سوزی، بیمه نامه مسئولیت آتش سوزی در قبال همسایگان نیز خریداری گردد.

اگر انبار یا مغازه عمدا به آتش کشیده شود، آیا خسارت پرداخت می‌شود؟

اگر خسارت ناشی از عمد بیمه گذار یا کارکنان وی باشد ، غیر قابل پرداخت است اما در صورت عمد اشخاص ثالث، بیمه گر خسارت بیمه گذار را پرداخت نموده و حق مراجعه به مقصر حادثه به بیمه گر منتقل شده و بیمه گر می تواند تا حدودی که خسارت را به بیمه گذار پرداخت نموده است از مقصر حادثه مطالبه نماید.

آیا انبار های قدیمی که از نظر موارد ایمنی کامل نیستند، بیمه می‌شوند؟

اگر از محل مورد بیمه بازدید بعمل آید و توصیه های ایمنی مورد نظر بیمه گر در محل مورد بیمه انجام شود، بیمه نامه صادر می گردد. در غیر اینصورت خیر

آیا اجناس قابل اشتعال مشمول اضافه نرخ می‌شوند؟

در بیمه نامه آتش سوزی نرخ حق بیمه با توجه به ماهیت مورد بیمه و نوع استفاده از آن تعیین می شود. لذا برای کالاها یا فعالیت ها با ریسک بالاتر نرخ بیشتری نیز اعمال می‌گردد.

اگر در اثر نشت آب به داخل انبار به اجناس خسارت وارد شود ، آیا بیمه آتش سوزی خسارت آن را پرداخت میکند و یا بیمه دیگری به آن تعلق می گیرد؟

در صورتیکه نشت آب بر اثر ترکیدن لوله های آب محل مورد بیمه بوده و بیمه نامه نیز دارای این پوشش باشد، خسارت قابل پرداخت می‌باشد.

آیا بیمه نامه آتش سوزی برای مجتمع های مسکونی اجباری است؟

بله، طبق ماده ۱۴ قانون تملک آپارتمان ها مدیر یا مدیران مکلفند تمام بنا را به عنوان یک واحد در مقابل آتش سوزی بیمه نمایند و در صورت عدم اقدام و بروز آتش سوزی مدیر یا مدیران مسئول جبران خسارت وارده می‌باشند.

آیا اجناس عتیقه و مسکوکات تحت پوشش سرقت قرار می گیرند؟

خیر، هرگونه جواهرات، مسکوکات، پول، اوراق بهادار، نسخ خطی، دفاتر بازرگانی و اسناد جزء استثنائات بیمه نامه آتش سوزی بوده و قابل بیمه کردن نمی‌باشند.

آیا امکان انتقال بیمه نامه به منزل مسکونی جدید وجود دارد؟

بله در صورت تغییر نشانی می بایست مراتب جهت تائید بیمه گر و صدور الحاقیه به شرکت بیمه اعلام گردد.

مدت بیمه نامه آتش سوزی چقدر است؟

مدت بیمه نامه آتش سوزی یکساله می باشد و در صورت درخواست بیمه گذار امکان صدور بیمه نامه به صورت بلند مدت و کوتاه مدت نیز وجود دارد.

آیا حق بیمه ساختمانهای قدیمی بیشتر از ساختمانهای جدید است؟

صدور بیمه نامه و تعیین نرخ حق بیمه جهت ساختمان های قدیمی منوط به بازدید از محل مورد بیمه می‌باشد

فسخ بیمه نامه آتش سوزی به چه صورتی است؟

اگر بیمه گذار در هر زمان درخواست فسخ بیمه نامه را بدهد ،حق بیمه مدت سپری شده از شروع بیمه نامه تا درخواست فسخ ،طبق تعرفه کوتاه مدت از کل حق بیمه کسر شده و ما بقی به بیمه گذار عودت داده می‌شود.

اگر وسایل برقی بدلیل نوسان برق بسوزند، آیا خسارت پرداخت می شود؟

خسارت خود وسیله پرداخت نمی شود اما اگر سبب بروز آتش سوزی وایجاد خسارت برای اموال دیگری نیز گردند، خسارت سایر اموال قابل جبران می‌باشد.

آیا در صورت بروز آتش سوزی به مستاجر خانه هم خسارت پرداخت می شود یا فقط خسارت به مالک پرداخت می‌شود؟

درصورتی که خسارت جزئی باشد مبلغ خسارت درصورت انجام تعمیرات از جانب مستاجر و ارائه فاکتور به ایشان پرداخت می‌گردد.

آیا بیمه آتش سوزی منازل مسکونی نیازی به بازدید اولیه برای صدور بیمه نامه دارد؟

در بیمه نامه آتش سوزی منازل مسکونی در صورتی که پوشش خطرات اضافی ترکیدگی لوله آب، ضایعات برف و باران، شکست شیشه و سرقت با شکست حرز مد نظر باشد انجام بازدید اولیه لازم می‌باشد.

آیا امکان جابجایی محل مورد بیمه وجود دارد؟

در طی مدت اعتبار بیمه نامه جابجایی محل مورد بیمه (تغییر نشانی) در صورتیکه مراتب به اطلاع بیمه گر برسد و بیمه گر با صدور الحاقیه مراتب را تائید نماید، بلامانع می‌باشد.

در صورتیکه در زمان بروزحادثه قسمتی از اقساط حق بیمه نامه ها پرداخت نشده باشد ، آیا خسارت پرداخت می‌شود؟

اگر اقساط تا زمان وقوع خسارت به موقع پرداخت شده باشند و سر رسید تعدادی از اقساط نرسیده باشد اقساط باقی مانده از خسارت تعیین شده کسر گردیده و مابقی مبلغ به بیمه گذار پرداخت می‌گردد. اما اگر بیمه گذار اقساط حق بیمه را در سررسید های تعیین شده و به موقع پرداخت ننموده باشد خسارت تعیین شده به تناسب حق بیمه پرداخت شده به حق بیمه‌ای که تا زمان وقوع خسارت می بایست پرداخت می‌گردید، جبران می‌گردد (قاعده نسبی حق بیمه)

درصورت وقوع خسارت چه باید کرد؟

در اولین فرصت و حداکثر ظرف مدت ۵ روز از زمان اطلاع از وقوع حادثه مراتب را بصورت شفاهی، کتبی و یا تلفنی به اطلاع بیمه گر برساند و در محل مورد بیمه تا زمان بازدید کارشناسان بیمه گر هیچگونه تغییراتی ایجاد نشود مگر اینکه برای جلوگیری از توسعه و گسترش حادثه لازم باشد.

استعلام بیمه شخص ثالث

برای استعلام قیمت بیمه‌نامه شخص ثالث فرم زیر را پر…

بیمه باربری

بیمه باربری آسماری خطرات و ریسک‌هایی که انواع بارهای…

بیمه آتش‌سوزی

آتش‌سوزی هر ساله هزاران میلیارد خسارت بر جای می‌گذارد و بیمه…