بیمه‌ بدنه خودرو مناطق آزاد

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

بیمه‌ بدنه خودرو مناطق آزاد

خودرو در کشور ما یک کالای سرمایه‌ای است و بسیاری از مردم با استفاده از تسهیلات بلند مدت و پرداخت اقساط قابل توجه صاحب خودرو شده‌اند، پس باید از آن با جان و دل مراقبت کنند. اما این چطور ممکن است؟ خساراتی مانند: آسیب‌های جزئی، تصادف و یا حتی سرقت ماشین را چطور می‌توان جبران کرد؟ خرید بیمه بدنه آسماری بهترین گزینه برای پوشش چنین هزینه هایی است. اگر به دنبال بهترین بیمه بدنه خودرو در مناطق آزاد هستید همین حالا با مشاوران ما تماس بگیرید.

بیمه بدنه خودرو یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین بیمه نامه‌های مرتبط با اتومبیل است. اگرچه بیمه بدنه همچون بیمه شخص ثالث اجباری نیست، اما اکثر صاحبان خودرو برای پوشش هزینه‌های سنگین تعمیر خودرو از این بیمه نامه استفاده می‌کنند. همانطور که می دانید، بروز تصادفات رانندگی و رخ دادن حوادث خودرویی اجتناب ناپذیر است. علاوه بر این مواردی مانند آتش سوزی، سرقت، بلایای طبیعی و … نیز می‌توانند آسیب‌های پر هزینه‌ای به خودرو وارد کنند. اینجاست که استفاده از بیمه بدنه خودرو آسماری می‌تواند خیال شما را راحت کند. بیمه آسماری گسترده‌ترین پوشش بیمه بدنه با پرداخت سریع خسارت و قیمت مناسب را در مناطق آزاد تجاری و صنعتی ایران ارائه می‌کند. در ادامه بیشتر با بیمه بدنه آشنا می‌شویم.

بیمه‌ بدنه خودرو چیست؟ کاهش هزینه‌های نگهداری از خودرو

بیمه ‌بدنه اتومبیل نوعی بیمه‌نامه است که در آن با پرداخت مبلغی به‌عنوان حق‌بیمه، هر‌گونه آسیب به اتومبیل در زمان بروز خسارت جبران خواهد شد. به طور کلی خودروهایی که برای پوشش بیمه‌بدنه معرفی می‌شوند، باید قابلیت دریافت این پوشش را داشته باشند. معمولاً از بیمه بدنه در کنار بیمه شخص ثالث استفاده می‌شود تا علاوه بر پوشش هزینه‌های تعمیر خودرو شخص ثالث، هزینه‌های تعمیر خودروی ما نیز تحت پوشش بیمه قرار بگیرد. با استفاده از بیمه بدنه آسماری می‌توانید بالاترین سطح از پوشش خسارت را دریافت کنید. در ادامه بیشتر با موارد تحت پوشش بیمه آسماری آشنا می‌شویم.

فرآیند دریافت خسارت بیمه بدنه چگونه است؟

اگر خودروی شما دچار حادثه‌ای شده است و این حادثه تحت پوشش بیمه بدنه آسماری قرار دارد، می‌توانید با دنبال کردن فرآیندهای زیر، بالاترین سقف خسارت بیمه بدنه را از آسماری دریافت کنید:

در‌صورتی‌که بیمه‌گذار مقصر حادثه است، باید با تهیه گزارش مقامات انتظامی، موضوع را به بیمه آسماری اطلاع دهد.

در‌صورتی‌که بیمه‌گذار مقصر حادثه نیست، باید ضمن تهیه گزارش مقامات انتظامی، از رضایت دادن به مقصر حادثه اجتناب کند.

در صورت سرقت جزئی و کلی مورد بیمه، بیمه‌گذار باید بلافاصله مراتب را با ذکر شماره بیمه‌نامه شماره خودرو به مقامات انتظامی اطلاع داده و گزارش تهیه کند.

در مواردی که مقصر حادثه از محل متواری می‌شود، زیان دیده باید در صورت مشاهده نوع وسیله نقلیه، رنگ و شماره انتظامی آن را یادداشت و با مراجعه به مقامات انتظامی در خصوص شکایت اقدام کند.

 پس از آن، بیمه‌گذار باید با مراجعه به بخش ارزیابی خسارت شرکت بیمه آسماری، به همراه پرونده مربوطه جهت برآورد خسارت اقدام کند. مدت زمان این کار حداکثر ۵ روز است.

پوشش‌های اضافه بیمه بدنه خودرو؛ چتر بیمه ای

بیمه بدنه پایه آسماری، موارد اساسی را تحت پوشش قرار می‌دهد. با این حال، با خرید پوشش‌های اضافه بیمه بدنه خودرو می‌توانید خسارات‌های ریز و درشت بیشتری را تحت پوشش بیمه قرار دهید. دقت کنید تا زمانی که بیمه گذار درخواستی نداشته باشد این موارد تحت پوشش بیمه بدنه اصلی قرار نخواهد گرفت. بنابراین، با پرداخت حق بیمه اضافی می‌توان خودرو را در مقابل خطرات زیر هم بیمه کرد:

سرقت قطعات فابریک و غیر فابریک بدون سرقت وسیله نقلیه حداکثر تا ۲۰% ارزش خودرو

هزينه اياب و ذهاب در صورت عدم امكان استفاده از وسيله نقليه بيمه شده ناشي از خطرات اصلي موضوع بيمه (به استثناء سرقت) تا مبلغ مشخص براي مدت معين

نوسانات قیمت بازار حداكثر تا سقف ۵۰% مازاد بر سرمايه بيمه شده مشروط بر آن که مورد بیمه در زمان صدور بیمه‌نامه به قیمت واقعی و ارزش روز بیمه شود.

بلاياي طبيعي شامل: سيل و زلزله

اسيد پاشي و ریزش مواد شيميایي

شكست شيشه به تنهائي بدون برخورد اشیاء خارجی و به عللی غیر از خطرات تحت پوشش

علاوه بر این موارد بیمه آسماری با ارائه گسترده‌ترین پوشش بیمه بدنه، امکان اضافه کردن مواردی مانند هزینه فرانشیز و ترانزیت خودرو به بیمه نامه را در اختیار مشتریان عزیز خود قرار می‌دهد. به این ترتیب اگر به دنبال یک بیمه بدنه کامل با پوشش گسترده خدمات در مناطق آزاد هستید، بیمه بدنه آسماری بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

خسارت‌هایی که تحت پوشش نیست

مانند بیمه شخص ثالث، بعضی از خسارات مرتبط با بدنه خودرو تحت پوشش بیمه بدنه قرار نمی‌گیرند. در این موارد بیمه آسماری تعهدی برای پرداخت خسارت ندارد. خسارت‌هایی که طبق آئین‌نامه بیمه‌بدنه، نمی‌توانند توسط بیمه آسماری پوشش داده شوند عبارتند از:

خسارت‌های ناشی از جنگ، شورش، حمله یا اعتصاب

خسارت‌های ناشی از انفجارهای هسته‌ای

خسارت‌هایی که به صورت عمدی توسط بیمه‌گذار، ذی‌نفع یا راننده خودرو به آن وارد می‌شوند

خسارت‌هایی ناشی از حوادثی که علت وقوع آن، استفاده از مشروبات الکلی، مواد روانگردان یا مخدر باشد

خسارت‌هایی که در اثر بکسل کردن وسیله نقلیه دیگری به خودرو وارد می‌شود

خسارت‌هایی که به دلیل حمل بار بیش از حد به خودرو وارد می‌شود

مدارک لازم برای خرید بیمه‌بدنه اتومبیل

اگر تصمیم به خرید بیمه بدنه آسماری را گرفته‌اید، کافی است تا مدارک زیر را تهیه کرده و در اختیار نماینده بیمه آسماری قرار دهید. در سریع‌ترین زمان ممکنه بیمه بدنه خودرو برای شما صادر خواهد شد. مدارک مورد نیاز برای خرید بیمه بدنه خودرو:

مدارک شناسایی خودرو (کارت یا سند مالکیت) و تصویر آن

مدارک شناسایی مالک خودرو (کارت ملی)

تکمیل فرم پیشنهاد بیمه‌بدنه در واحدهای صدور بیمه‌نامه و بازدید اولیه خودرو توسط کارشناس بیمه‌گر

ارائه بیمه‌نامه سال قبل در صورت دارا بودن به همراه استعلام عدم خسارت آن

آیا بیمه بدنه با انتقال مالکیت خودرو، منتقل می‌شود؟

قانون شرایطی را پیش بینی کرده تا بعد از خرید خودروی جدید نیز بتوانید از مزایای بیمه بدنه قبلی آن بهره مند شوید. در ادامه بیشتر با نحوه انتقال بیمه بدنه آشنا می‌شویم:

در صورت انتقال مالکیت موضوع بیمه به هر یک از انحاء قانونی، بیمه‌گذار می‌تواند بیمه‌نامه را فسخ و حق‌بیمه مدت باقیمانده بیمه‌نامه خود را مسترد کرد. در صورت عدم فسخ بیمه‌نامه، چنانچه مالک جدید به تعهدات بیمه‌گذار در مقابل بیمه‌گر عمل کند، تعهدات بیمه‌گر در قبال مالک جدید ادامه خواهد یافت.

چنانچه انتقال مالکیت موضوع بیمه پس از وقوع حادثه‌ای باشد که به بیمه‌گر اعلام نشده است، بیمه‌گر هیچ مسئولیتی برای جبران خسارت‌های وارده در مقابل مالک جدید نخواهد داشت.

نرخ بیمه‌ بدنه؛ قیمت بیمه بدنه خودرو چقدر است؟

قیمت بیمه‌بدنه برخلاف بیمه شخص‌ثالث، مبلغی ثابت نیست و از ارزش خودرو و متعلقات آن تبعیت می‌کند. دلیل این تفاوت‌ این است که‌ بیمه آسماری برای اعمال تخفیف روی قیمت پایه بیمه‌بدنه، اختیار بیشتری داشته باشد. نرخ پایه بیمه‌بدنه نیز به صورت مبلغی ثابت توسط بیمه مرکزی اعلام نمی‌شود و با اضافه یا کم شدن پوشش‌ها، نرخ نهایی بیمه‌بدنه متغیر خواهد بود. به این ترتیب هزینه بیمه بدنه خودرو کاملاً به عواملی مانند ارزش خودرو، لوازم آن و مدت زمان بیمه، نوع تخفیف دریافتی و … بستگی دارد. برای اطلاع از نرخ بیمه بدنه مناسب خودروی خود کافی است تا با مشاوران حرفه‌ای بیمه آسماری ارتباط برقرار کنید.

چه مواردی باعث فسخ بیمه‌بدنه از طرف بیمه‌گر (شرکت بیمه) می‌شود؟

بیمه نامه بیمه بدنه مانند هر بیمه دیگری قراردادی دو طرفه است که در شرایط خاصی امکان فسخ دارد. در صورتی بیمه بدنه از طرف بیمه گر فسخ شود، شرکته بیمه آسماری هیچ تعهدی برای پرداخت خسارات نخواهد داشت. بنابراین آشنایی با این موارد و جلوگیری از آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. شرکت بیمه می‌تواند در موارد زیر، عقد بیمه‌بدنه را فسخ کند:

متقاضی قسطی بیمه‌بدنه، اقساط خود را به موقع نپردازد.

خطری که برای خودرو پیش‌بینی می‌شود، تشدید شود، مگر اینکه توافقی برای پرداخت مابه التفاوت صورت گرفته باشد.

بیمه‌گذار سهواً یا عمداً اطلاعاتی را خلاف واقع اعلام کرده باشد؛ به ویژه در شرایطی که اظهارات خلاف واقع در ارزیابی ریسک مؤثر باشد.

فسخ بیمه‌بدنه از طرف بیمه‌گذار (مشتری)؛ آیا می‌توانیم بیمه بدنه را فسخ کنیم؟

شرکت بیمه گر باید طبق بیمه نامه به تعهدات خود عمل کند. در بیمه نامه شرایطی قید شده که بیمه گذار (مشتری) اجازه می‌دهد تا در صورت رخ دادن موارد زیر، بیمه نامه را فسخ کند و از پرداخت حق بیمه سرباز بزند:

در شرایطی که فعالیت بیمه‌گر به هر دلیلی متوقف شود.

ریسک بیمه کاهش یابد، اما شرکت بیمه حاضر به بازگرداندن مابه التفاوت مبلغ پرداختی برای خرید بیمه‌بدنه به بیمه‌گذار نباشد.

در‌صورتی‌که بیمه‌گذار بخواهد به هر دلیلی جز دو علت فوق قرارداد بیمه‌بدنه خود را فسخ کند، بیمه‌گر حق بیمه را به صورت کوتاه‌ مدت محاسبه کرده و مابقی مبلغ حق بیمه را به بیمه‌گذار پرداخت خواهد کرد.

تخفیف عدم خسارت بیمه‌بدنه؛ محاسبه بیمه بدنه و یک فرصت ویژه برای کاهش هزینه‌ها

تخفیف بیمه بدنه یکی از راه‌های اصلی کاهش هزینه پرداختی بابت بیمه اتومبیل است. در مواردی حتی میزان تخفیف بیمه خودرو حداکثر به ۶۰ درصد می‌رسد. برای بهره مندی از این تخفیف‌های ویژه باید شرایط خاصی را رعایت کرده باشید. به طور کلی، در صورت عدم دریافت خسارت از محل بیمه‌نامه بدنه طی دوره اعتبار و عدم تغییر نام بیمه‌گذار در زمان تمدید بیمه‌نامه، حق‌بیمه بیمه‌نامه بدنه طبق جدول زیر مشمول تخفیف عدم خسارت می‌شود:

سال سال درصد تخفیف
دوم
۲۵
سوم
۳۵
چهارم
۴۵
پنجم و بالاتر
۶۰

در صورت پرداخت نقدی حق‌بیمه بیمه‌نامه بدنه، علاوه بر تخفیف‌های فوق، حق بیمه مشمول ۱۰ درصد تخفیف نقدی نیز می‌شود.

وسایل نقلیه صفر کیلومتر نیز مشمول تخفیف هستند.

مدارک لازم برای اعلام و دریافت خسارت بیمه اتومبیل

بعد از پشت سر گذاشتن فرآیند دریافت خسارت، نوبت به ارائه مدارک مرتبط می‌رسد. ارائه مدارک یکی از مهم‌ترین بخش‌های روند دریافت خسارت است. درصورتی که مدارک ناقص یا نادرست باشند، شرکت بیمه آسماری تعهدی برای پرداخت هزینه خسارات نخواهد داشت. بنابراین سعی کنید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشید. در اینجا به مهم‌ترین مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه بدنه اشاره می‌کنیم:

اصل و تصویر بیمه‌نامه بدنه وسیله نقلیه به همراه الحاقیه‌های صادره احتمالی

اصل و تصویر بیمه‌نامه شخص ثالث وسیله نقلیه

ارائه گزارش مقامات انتظامی (کروکی)

اصل و تصویر گواهینامه راننده

اصل و تصویر کارت ملی بیمه‌گذار و راننده

اصل و تصویر شناسنامه مالکیت خودرو و بنچاق

اصل فاکتور هزینه‌های حمل و نجات وسیله نقلیه (در صورت غیر قابل حرکت بودن)

اصل فاکتور رسمی لوازم / داغی قطعات تعویضی با نظر کارشناس ارزیاب و رویت سلامت وسیله نقلیه

خرید آنلاین بیمه بدنه خودرو، یک انتخاب هوشمندانه

خودروها به عنوان یک کالای سرمایه‌ای و گران قیمت هزینه‌های نگهداری زیادی دارند. از آنجایی که حوادث قابل پیش بینی نیستند همواره باید نگران هزینه‌های مرتبط با حوادث و تصادفات خودرویی باشید. اما خرید بیمه بدنه خودرو از یک شرکت معتبر مانند بیمه آسماری خیال شما را راحت می‌کند. آسماری با پشتوانه بیمه SOS یکی از بهترین، شناخته شده ترین و بزرگترین شرکت‌های بیمه‌ای در ایران است. بنابراین می‌توانید از انجام تمام تعهدات بیمه آسماری و پرداخت بالاترین سطح خسارت در کوتاه‌ترین زمان مطمئن باشید. همچنین با استفاده از تخفیف‌های بیمه بدنه آسماری، می‌توانید در هزینه‌های بیمه‌ای خود نیز صرفه جویی کنید. اگر در مناطق آزاد زندگی می‌کنید و به بیمه بدنه کامل برای خودروی خود نیاز دارید، همین حالا از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۳۴۱۷ با مشاوران حرفه‌ای آسماری تماس حاصل کنید. کارشناسان بیمه‌ای ما مشتاق شنیدن صدای گرم شما و پاسخگویی به سؤالات هستند.

آیا بیمه بدنه را برای مدت زمان کمتر از یکسال می‌توان خریداری کرد؟

خرید بیمه بدنه برای مدت زمان کمتر از یک سال بلامانع می باشد لیکن محاسبه حق بیمه بر اساس تعرفه کوتاه مدت صورت خواهد گرفت.

دربیمه های بدنه آیا سند باید به نام بیمه گذار باشد؟

نه لزوما ولی خسارت احتمالی در وجه صاحب سند پرداخت می‌شود.

آیا شیشه جلوی اتومبیل شامل بیمه بدنه می‌شود؟

در صورتی که خسارت وارده ناشی از تحقق خطرات اصلی بیمه شده باشد مانند تصادف اعم از کلی و جزئی پرداخت خسارت از این محل صورت می‌گیرد. در سایر موارد از محل پوشش اضافی شکست شیشه در صورتی که این پوشش توسط بیمه گذار خریداری شده باشد بلامانع خواهد بود.

درصورت افزایش قیمت خودرو بعد از خرید بیمه نامه، آیا خسارت به نرخ روز پرداخت می‌شود؟

در صورت خرید پوشش نوسانات ارزش خودرو مشروط بر آنکه خودرو در زمان صدور به قیمت روز بیمه شده باشد.

وظیفه بیمه گذار در هنگام بروز تصادف چیست؟

برای خسارت های بیش از تعهدات ثالث مالی دریافت گزارش از پلیس (کروکی تصادف) یا مراجعه به شورای حل اختلاف و اخذ تأمین دلیل و در اسرع وقت و حداکثر ظرف مدت ۵ روز اعلام خسارت به یکی از شعب بیمه آسماری در سراسر کشور و تکمیل مدارک مورد نیاز بیمه گر جهت تشکیل پرونده.

تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه چند درصد می‌باشد؟

طبق مصوبات شورای عالی بیمه در صورت عدم دریافت خسارت برای سال دوم ۲۵%، سال سوم ۳۵%، سال چهارم ۴۵% و برای سال پنجم ۶۰%.

حداکثر سقف تعهد بیمه بدنه آسماری برای سرقت درجای لوازم اتومبیل چقدر است؟

برای لوازم فابریک ، ۱۰ درصد ارزش خودرو برای قطعات غیر فابریک نیز تا ۱۰ درصد ارزش خودرو.

حق بیمه در بیمه بدنه چگونه تعیین می‌شود؟

بر اساس نوع خودرو، کاربری خودرو، ارزش روز خودرو و پوشش‌های مورد درخواست تعیین می‌گردد.

آیا بیمه نامه بدنه اتومبیل را می‌توان به اتومبیل دیگری انتقال داد؟

انتقال بیمه نامه در صورتی که نام بیمه گذار یا  ذینفع بیمه نامه (مالک خودرو) یکسان باشد بلامانع است.

استعلام بیمه شخص ثالث

برای استعلام قیمت بیمه‌نامه شخص ثالث فرم زیر را پر…

بیمه باربری

بیمه باربری آسماری خطرات و ریسک‌هایی که انواع بارهای…

بیمه آتش‌سوزی

آتش‌سوزی هر ساله هزاران میلیارد خسارت بر جای می‌گذارد و بیمه…