بیمه آتش سوزی (غیر صنعتی)

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

بیمه آتش سوزی (غیر صنعتی)

بیمه آتش سوزی غیر صنعتی مناسب مراکز تجاری، خدماتی و فروشگاهی است که به فعالیت های غیر صنعتی مشغول هستند. اگر صاحب یکی از این کسب و کارها هستید می توانید با بیمه آتش وزی غیر صنعتی خسارات مالی و مادی ناشی از آتش سوزی، صاعقه، انفجار، رعد و برق، سیل، زلزله، سرقت و … را تحت پوشش بیمه آسماری قرار دهید. برای اینکار کافی است تا درخواست مشاوره خود را همین حالا ثبت کنید.

فروشگاه‌ها، انبار و محل کسب و کار شما که در آن فعالیت تجاری انجام می‌دهید به همراه تجهیزات و ماشین آلات ارزشمند موجود در آن‌ها نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارند. حوادث غیرقابل پیش بینی مانند آتش سوزی، زلزله یا سیل می‌تواند دارایی‌های شما را به خطر بیاندازد و ضرر سنگینی وارد نماید. در چنین شرایطی بیمه آتش سوزی غیر صنعتی بیمه آسماری می‌تواند در جبران خسارت‌های وارد شده به سرمایه مالی و مادی به کمک شما بیاید. بیمه آتش سوزی غیر صنعتی یکی از انواع بیمه‌های آتش سوزی است که با پوشش گسترده خطرات اصلی و اضافی نگرانی صاحبان مشاغل غیر صنعتی را در قبال حوادث غیر قابل پیش بینی تا حد زیادی رفع می‌کند. با توجه به آتش سوزی‌های گسترده‌ای که در سال‌های اخیر روی داده است، صاحبان مشاغل پیش از پیش به اهمیت این بیمه نامه مهم پی برده‌اند. در ادامه بیشتر با بیمه آتش سوزی غیر صنعتی آشنا می‌شویم.

بیمه آتش سوزی غیر صنعتی بیمه

بیمه آسماری پوشش گسترده‌ای از انواع بیمه آتش سوزی را به مشتریان عزیز ارائه می‌کند. بیمه آتش سوزی غیر صنعتی آسماری یکی از انواع این بیمه نامه‌ها است که خیال صاحبان مشاغل غیر صنعتی را از بابت خسارت‌های ناشی از آتش سوزی، انفجار و رعد و برق راحت می‌کند. علاوه براین با تهیه پوشش‌های اضافه خطراتی مانند زلزله، سیل، بهمن، سرقت و … نیز تحت پوشش بیمه آسماری قرار می‌گیرد. جبران خسارت در سریع‌ترین زمان ممکن، بیشترین سطح پوشش بیمه آتش سوزی، بالاترین سقف پرداخت خسارت و مزایای دیگر، بیمه آتش سوزی غیر صنعتی بیمه آسماری را به بهترین گزینه برای مشاغل و کسب و کارهای مختلف تبدیل کرده است. شما می‌توانید از طریق ثبت درخواست مشاوره یا تماس با شماره تلفن‌های موجود در سایت آسماری، در اسرع وقت از خدمات کارشناسی و مشاوره بیمه آتش سوزی غیر صنعتی بیمه آسماری بهره مند شوید.

بیمه آتش سوزی غیر صنعتی شامل چه مراکزی می‌شود؟

به طور کلی بیمه آتش سوزی به سه بخش بیمه آتش سوزی منازل، بیمه آتش سوزی صنعتی و بیمه آتش سوزی غیر صنعتی تقسیم می‌شود. تفاوت اصلی این سه نوع بیمه نامه آتش سوزی، در محل مورد بیمه است. بیمه آتش سازی غیر صنعتی  مراکز تجاری، فروشگاه‌ها، انبارها و به طور کلی مراکز غیر صنعتی که به صورت مستقیم تولیدی در آن‌ها صورت نمی‌گیرد را شامل می‌شود. با استفاده از بیمه آتش سوزی غیر صنعتی می‌توانید مراکزی مانند مراکز خدماتی، آموزشگاه‌ها، ساختمان‌های ادای، تعمیرگاه‌ها و فروشگاه‌های تجاری و خدماتی دیگر را نیز تحت پوشش بیمه قرار دهید. علاوه بر این، این بیمه نامه ساختمان‌ها، تاسیسات، موجودی ثابت و دکوراسیون مراکز غیر صنعتی را نیز پوشش می‌دهد. به این ترتیب اگر به دنبال یک بیمه کامل برای کسب و کار غیر صنعتی خود هستید بیمه آتش سوزی غیر صنعتی آسماری گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

خطرات تحت پوشش بیمه آتش سوزی غیر صنعتی

بیمه آتش سوزی غیر صنعتی، تنها شامل خطرات آتش سوزی نیست و پوشش گسترده‌تری از خدمات بیمه‌ای را شامل می‌شود. به طور کلی بیمه‌های آتش سوزی از لحاظ نوع خطرات تحت پوشش به دو دسته خطرات اصلی و خطرات تبعی (اضافی) تقسیم می‌شوند. بیمه گذار بعد از عقد قرار داد بیمه، از خدمات اصلی برخوردار خواهد شد. اما برحسب نیاز خود می‌تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر، از خدمات تحت پوشش اضافی نیز بهره‌مند شود.

در هنگام پر کردن فرم بیمه آتش سوزی غیر صنعتی آسماری می‌توانید بیمه‌های اصلی و بیمه‌های اضافی تحت پوشش شرکت بیمه آسماری را مشاهده نمایید. همچنین با استفاده از ثبت درخواست مشاوره و استعلام بیمه آتش سوزی غیر صنعتی آسماری امکان بررسی نرخ بیمه آتش سوزی غیر صنعتی نیز وجود خواهد داشت. در ادامه با خطرات اصلی و فرعی بیمه آتش سوزی غیر صنعتی آسماری آشنا می‌شویم.

خطرات اصلی تحت پوشش بیمه آتش سوزی غیر صنعتی

براساس بیمه نامه منعقد شده بین مراکز تجاری غیر صنعتی به عنوان بیمه گذار با بیمه آسماری به عنوان شرکت ارائه کننده بیمه، شرکت بیمه آسماری خسارت‌های ناشی از خطرات اصلی شامل آتش سوزی، صاعقه یا انفجار که به ساختمان، تاسیسات، موجودی ثابت، دکوراسیون و سایر موارد قید شده در بیمه نامه وارد شده است را تحت پوشش بیمه‌ای خود قرار می‌دهد. به این ترتیب ییمه آسماری در لحظات سخت بعد از وقوع این حوادث کنار شما خواهد بود تا با جبران خسارات وارد شده بخشی از دغدغه‌های شما را پوشش دهد.  به طور کلی خطرات اصلی تحت پوشش بیمه آتش سوزی غیر صنعتی شامل خطرات زیر می‌شود:

خطرات آتش سوزی مراکز تجاری، خدماتی و فروشگاهی

خطر انفجار در مراکز غیر صنعتی

خطرات ناشی از صاعقه

خطرات اضافه تحت پوشش بیمه آتش سوزی غیر صنعتی

علاوه بر خطرات اصلی، مراکز تجاری، خدماتی و فروشگاهی می‌توانند بر حسب نیاز خود از پوشش‌های اضافه  بیمه نامه آتش سوزی غیر صنعتی آسماری نیز استفاده کنند.. با اضافه کردن این خطرات، می‌توانید یک بیمه کامل برای فروشگاه یا مرکز ارائه خدمات تجاری خود تهیه کنید تا در صورت بروز حوادث زیر نیز از پوشش بیمه و پرداخت خسارت بهره مند شوید. برای اطلاع از تمامی پوشش‌های اضافه بیمه آسماری با ما تماس بگیرید.

زلزله و آتشفشان

سیل و طغیان آب

طوفان، تندباد و گردباد

ترکیدگی لوله‌های آب

ضایعات ناشی از برف و باران

سرقت

سقوط هواپیما، هلیکوپتر یا قطعات آنها

ریزش و رانش زمین

شکست شیشه

برخورد اجسام خارجی

هزینه‌ پاکسازی

سقوط بهمن

فروکش چاه

مسئولیت مالی خطر حریق انفجار و ترکیدگی لوله در مقابل همسایگان

حق بیمه و کارمزد بیمه آتش سوزی غیر صنعتی

حق بیمه و کارمزد بیمه آتش سوزی غیر صنعتی براساس فاکتورها و عوامل مختلفی تعیین می‌شود. نوع بنا، منطقه شهری، نوع فعالیت، میزان ریسک مورد بیمه، تاریخ ساخت بنا، تجهیزات تحت پوشش بیمه و فاکتورهای دیگری که توسط کارشناسان بیمه آسماری مورد بررسی قرار می‌گیرند، در تعیین نرخ بیمه آتش سوزی غیر صنعتی تأثیر دارند. از طرفی انتخاب پوشش‌های اضافه نیز باعث افزایش نرخ بیمه و کارمزد بیمه آتش سوزی غیر صنعتی می‌شود.

چه موارد تحت پوشش بیمه آتش سوزی غیر صنعتی قرار ندارد؟

خطراتی که تحت پوشش بیمه آتش سوزی غیر صنعتی قرار ندارند در قرم بیمه آتش سوزی غیر صنعتی ذکر می‌شوند. خسارت‌های جانی ناشی از خطرات آتش سوزی، صاعقه و انفجار به همراه سایر خطرات تحت پوشش بیمه آتش سوزی غیر صنعتی تحت پوشش بیمه آتش سوزی غیر صنعتی قرار نمی‌گیرند. علاوه براین خساراتی که به طلا، جواهر، تابلوهای نفیس، مسکوکات و موارد مشابه آن‌ها وارد می‌شود تحت پوشش بیمه نامه نخواهد بود.

استعلام بیمه آتش سوزی غیر صنعتی و فرم بیمه آتش سوزی غیر صنعتی

فرم بیمه آتش سوزی غیر صنعتی باید توسط بیمه گذار پر شود. در این فرم علاوه بر مشخصات بیمه گذار، مشخصات محل مورد بیمه و سرمایه مورد بیمه موارد مانند پوشش‌های اضافی، سوابق بیمه‌ای، مدت زمان بیمه، آدرس ساختمان‌ها و لیست تفکیکی اثاثیه ثبت می‌شوند. اطلاعات ثبت شده در فرم باید کاملاً درست و واقعی باشند. وجود اطلاعات غیر واقعی منجر به فسخ قرارداد بیمه می‌شود. بنابراین سعی کنید این فرم را با دقت کنید. کارشناسان بیمه آسماری به شما کمک می‌کنند تا اظهارات خود را به درستی ثبت کنید. پس از پر کردن فرم و انتخاب پوشش‌های اضافه می‌توانید از خدمات استعلام بیمه آتش سوزی غیر صنعتی بیمه آسماری استفاده کنید. برای این کار کافی است تا درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

خرید بیمه آتش سوزی غیر صنعتی از بهترین شرکت بیمه در ایران

اگر به دنبال بهترین بیمه آتش سوزی غیر صنعتی با پوشش گسترده، امکانات کم نظیر، پرداخت خسارت در اسرع وقت و بالاترین سقف پرداخت خسارت هستید، خرید بیمه آتش سوزی غیر صنعتی شرکت آسماری را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای بهره مند شدن از این امکانات ویژه همین حالا با شماره ۰۲۱۴۳۴۱۷ تماس بگیرید یا در خواست مشاوره خود را ثبت کنید. کارشناسان و مشاوران بیمه آسماری مشتاق شنیدن صدای گرم شما و پاسخگویی به سؤالات احتمالی هستند.

پوشش های اضافی بیمه آتش سوزی چیست؟

زلزله و آتشفشان، سیل و طغیان آب، ترکیدگی لوله آب، ضایعات ناشی از ذوب برف و آب باران، طوفان و تندباد، سقوط هواپیما، نشت و ریزش و رانش زمین، برخورد جسم خارجی، انفجار ظروف تحت فشار صنعتی، دفرمه شدن ظروف تحت فشار صنعتی، شکست شیشه، سرقت با شکست حرز، هزینه پاکسازی و برداشت ضایعات ناشی از خسارت، شورش و آشوب و بلوا و ….

اگر آتش سوزی یا سرقت در اثر سهل انگاری بیمه گذار اتفاق بیافتد، آیا خسارت پرداخت میشود؟

طبق ماده ۲۷ شرایط عمومی بیمه نامه های آتش سوزی، هرگاه حادثه در اثر تقصیر ذوی الحقوق اعم از بیمه گذار یا قائم مقام وی روی داده باشد، بیمه گر می تواند پرداخت خسارت را رد نماید یا اینکه آن را به نسبت درجه تقصیر وی کاهش دهد.

اگر در اثر تورم ارزش مالی مورد بیمه چند برابر شود، آیا خسارت به قیمت روز پرداخت می‌شود؟

خیر، حداکثر تعهد بیمه گر جهت جبران خسارت های احتمالی سرمایه بیمه نامه می باشد. در چنین مواقعی لازم است بیمه گذار مراتب افزایش سرمایه را کتباً به بیمه گر اعلام نماید تا با صدور الحاقیه و پرداخت حق بیمه اضافی تعهدات بیمه نامه کامل گردد در غیر اینصورت علاوه بر اینکه تعهدات بیمه گر از سرمایه بیمه شده تجاوز نمی کند، قاعده نسبی سرمایه نیز اعمال گردیده و از مبلغ خسارت کسر می‌گردد.

آیا قیمت مغازه یا انبار در تعیین حق بیمه موثر است؟

بله، حق بیمه بر مبنای نرخ تعیین شده توسط بیمه گر و سرمایه مورد بیمه تعیین می گردد. لذا هر چه سرمایه بیشتر باشد حق بیمه بیشتری نیز از جانب بیمه گذار می‌بایست پرداخت گردد.

آیا این بیمه خسارت وارد شده به همسایگان را پوشش میدهد و یا باید بیمه نامه دیگری خریداری کرد؟

در این مورد لازم است پس از تهیه بیمه نامه آتش سوزی، بیمه نامه مسئولیت آتش سوزی در قبال همسایگان نیز خریداری گردد.

اگر انبار یا مغازه عمدا به آتش کشیده شود، آیا خسارت پرداخت می‌شود؟

اگر خسارت ناشی از عمد بیمه گذار یا کارکنان وی باشد ، غیر قابل پرداخت است اما در صورت عمد اشخاص ثالث، بیمه گر خسارت بیمه گذار را پرداخت نموده و حق مراجعه به مقصر حادثه به بیمه گر منتقل شده و بیمه گر می تواند تا حدودی که خسارت را به بیمه گذار پرداخت نموده است از مقصر حادثه مطالبه نماید.

آیا انبار های قدیمی که از نظر موارد ایمنی کامل نیستند، بیمه می‌شوند؟

اگر از محل مورد بیمه بازدید بعمل آید و توصیه های ایمنی مورد نظر بیمه گر در محل مورد بیمه انجام شود، بیمه نامه صادر می گردد. در غیر اینصورت خیر

آیا اجناس قابل اشتعال مشمول اضافه نرخ می‌شوند؟

در بیمه نامه آتش سوزی نرخ حق بیمه با توجه به ماهیت مورد بیمه و نوع استفاده از آن تعیین می شود. لذا برای کالاها یا فعالیت ها با ریسک بالاتر نرخ بیشتری نیز اعمال می‌گردد.

اگر در اثر نشت آب به داخل انبار به اجناس خسارت وارد شود ، آیا بیمه آتش سوزی خسارت آن را پرداخت میکند و یا بیمه دیگری به آن تعلق می گیرد؟

در صورتیکه نشت آب بر اثر ترکیدن لوله های آب محل مورد بیمه بوده و بیمه نامه نیز دارای این پوشش باشد، خسارت قابل پرداخت می‌باشد.

آیا بیمه نامه آتش سوزی برای مجتمع های مسکونی اجباری است؟

بله، طبق ماده ۱۴ قانون تملک آپارتمان ها مدیر یا مدیران مکلفند تمام بنا را به عنوان یک واحد در مقابل آتش سوزی بیمه نمایند و در صورت عدم اقدام و بروز آتش سوزی مدیر یا مدیران مسئول جبران خسارت وارده می‌باشند.

آیا اجناس عتیقه و مسکوکات تحت پوشش سرقت قرار می گیرند؟

خیر، هرگونه جواهرات، مسکوکات، پول، اوراق بهادار، نسخ خطی، دفاتر بازرگانی و اسناد جزء استثنائات بیمه نامه آتش سوزی بوده و قابل بیمه کردن نمی‌باشند.

آیا امکان انتقال بیمه نامه به منزل مسکونی جدید وجود دارد؟

بله در صورت تغییر نشانی می بایست مراتب جهت تائید بیمه گر و صدور الحاقیه به شرکت بیمه اعلام گردد.

مدت بیمه نامه آتش سوزی چقدر است؟

مدت بیمه نامه آتش سوزی یکساله می باشد و در صورت درخواست بیمه گذار امکان صدور بیمه نامه به صورت بلند مدت و کوتاه مدت نیز وجود دارد.

آیا حق بیمه ساختمانهای قدیمی بیشتر از ساختمانهای جدید است؟

صدور بیمه نامه و تعیین نرخ حق بیمه جهت ساختمان های قدیمی منوط به بازدید از محل مورد بیمه می‌باشد

فسخ بیمه نامه آتش سوزی به چه صورتی است؟

اگر بیمه گذار در هر زمان درخواست فسخ بیمه نامه را بدهد ،حق بیمه مدت سپری شده از شروع بیمه نامه تا درخواست فسخ ،طبق تعرفه کوتاه مدت از کل حق بیمه کسر شده و ما بقی به بیمه گذار عودت داده می‌شود.

اگر وسایل برقی بدلیل نوسان برق بسوزند، آیا خسارت پرداخت می شود؟

خسارت خود وسیله پرداخت نمی شود اما اگر سبب بروز آتش سوزی وایجاد خسارت برای اموال دیگری نیز گردند، خسارت سایر اموال قابل جبران می‌باشد.

آیا در صورت بروز آتش سوزی به مستاجر خانه هم خسارت پرداخت می شود یا فقط خسارت به مالک پرداخت می‌شود؟

درصورتی که خسارت جزئی باشد مبلغ خسارت درصورت انجام تعمیرات از جانب مستاجر و ارائه فاکتور به ایشان پرداخت می‌گردد.

آیا بیمه آتش سوزی منازل مسکونی نیازی به بازدید اولیه برای صدور بیمه نامه دارد؟

در بیمه نامه آتش سوزی منازل مسکونی در صورتی که پوشش خطرات اضافی ترکیدگی لوله آب، ضایعات برف و باران، شکست شیشه و سرقت با شکست حرز مد نظر باشد انجام بازدید اولیه لازم می‌باشد.

آیا امکان جابجایی محل مورد بیمه وجود دارد؟

در طی مدت اعتبار بیمه نامه جابجایی محل مورد بیمه (تغییر نشانی) در صورتیکه مراتب به اطلاع بیمه گر برسد و بیمه گر با صدور الحاقیه مراتب را تائید نماید، بلامانع می‌باشد.

در صورتیکه در زمان بروزحادثه قسمتی از اقساط حق بیمه نامه ها پرداخت نشده باشد ، آیا خسارت پرداخت می‌شود؟

اگر اقساط تا زمان وقوع خسارت به موقع پرداخت شده باشند و سر رسید تعدادی از اقساط نرسیده باشد اقساط باقی مانده از خسارت تعیین شده کسر گردیده و مابقی مبلغ به بیمه گذار پرداخت می‌گردد. اما اگر بیمه گذار اقساط حق بیمه را در سررسید های تعیین شده و به موقع پرداخت ننموده باشد خسارت تعیین شده به تناسب حق بیمه پرداخت شده به حق بیمه‌ای که تا زمان وقوع خسارت می بایست پرداخت می‌گردید، جبران می‌گردد (قاعده نسبی حق بیمه)

درصورت وقوع خسارت چه باید کرد؟

در اولین فرصت و حداکثر ظرف مدت ۵ روز از زمان اطلاع از وقوع حادثه مراتب را بصورت شفاهی، کتبی و یا تلفنی به اطلاع بیمه گر برساند و در محل مورد بیمه تا زمان بازدید کارشناسان بیمه گر هیچگونه تغییراتی ایجاد نشود مگر اینکه برای جلوگیری از توسعه و گسترش حادثه لازم باشد.

استعلام بیمه شخص ثالث

برای استعلام قیمت بیمه‌نامه شخص ثالث فرم زیر را پر…

بیمه باربری

بیمه باربری آسماری خطرات و ریسک‌هایی که انواع بارهای…

بیمه آتش‌سوزی

آتش‌سوزی هر ساله هزاران میلیارد خسارت بر جای می‌گذارد و بیمه…