بیمه شخص ثالث در مناطق آزاد

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

بیمه شخص ثالث در مناطق آزاد

همه کسانی که با وسایل نقلیه رانندگی می‌کنند، باید به این سوال پاسخ بدهند که «در صورت صدمه زدن به یک انسان یا غیر انسان در حین رانندگی، خسارت وارده چگونه جبران خواهد شد؟» البته راننده می‌تواند خودش این خسارت را جبران کند، اما گاه خسارت آن قدر زیاد است که یک فرد نمی‌تواند از پس جبران آن برآید. اینجاست که پای بیمه‌نامه شخص ثالث به میان می‌آید. بیمه شخص ثالث آسماری با پوشش حداکثری خسارات مالی و جانی مرتبط با حوادث رانندگی به همراه پرداخت سقف تعهدات بهترین گزینه برای افرادی است که به فکر خرید بیمه شخص ثالث هستند. برای دریافت خدمات همین حالا با شماره های پشتیبانی تماس حاصل کنید.

از زمانی که استفاده از خودروها در حدود یک قرن پیش گسترش پیدا کرد تا به امروز که بیش از ۴۰ میلیون وسیله نقلیه در خیابان های ایران حرکت می‌کنند، بروز تصادفات رانندگی اجتناب ناپذیر بوده است. همیشه خطر بروز تصادف و حوادث خودرویی وجود دارد و از طرفی گاهی این حوادث منجر به خسارات سنگین مالی و جانی می شوند. در چنین شرایطی تهیه بیمه شخص ثالث می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و هزینه های سنگین تعمیر خودرو یا پرداخت بیمه را تحت پوشش قرار دهد. بیمه آسماری با توجه به نیاز به خدمات بیمه شخص ثالث در مناطق آزاد تجاری، بهترین پوشش بیمه ای در سطح بین المللی را در این مناطق ارائه می‌کند. در ادامه بیشتر با بیمه شخص ثالث آسماری آشنا می شویم.

بیمه شخص ثالث چیست؟ پرکاربردترین بیمه خودرو

بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری برای تمام خودرو‌ها است. بیمه شخص ثالث بخش زیادی از خسارت های مالی و جانی ناشی از حوادث و تصادفات رانندگی با شخص ثالث را طبق موارد مندرج در بیمه نامه پوشش می دهد. طبق قانون، تمامی خودروها برای تردد در خیابان ها و جاده های عمومی باید بیمه شخص ثالث داشته باشند. در صورت عدم به همراه داشتن بیمه شخص ثالث جریمه های سنگینی برای صاحب خودرو در نظر گرفته می شود.

علت نام گذاری بیمه شخص ثالث نیز به سه طرفه بودن این بیمه مرتبط است. در این نوع از بیمه شخص اول بیمه گذار یا صاحب خودرو است.  شخص دوم یا ثانی شرکت ارائه دهنده بیمه است که در اینجا بیمه گر نامیده می شود. در نتیجه «شخص ثالث» به همه افرادی اطلاق می‌شود که در حوادث مرتبط با وسیله نقلیه، زیان جانی یا مالی دیده باشند. راننده مقصر حادثه، شخص ثالث محسوب نمی‌شود و برای جبران خسارت‌های جانی راننده مقصر، بیمه حوادث راننده به همراه بیمه‌نامه شخص ثالث ارائه می‌شود. در گذشته بیمه حوادث راننده مستقل بود اما در حال حاضر با توجه به قوانین جدید، بخشی از بیمه شخص ثالث محسوب می شود.

چرا بیمه شخص ثالث مهم است؟ اهمیت تهیه بیمه شخص ثالث

مهم ترین دلیل اهمیت بیمه شخص ثالث اجباری بودن آن است. بدون خرید این نوع از بیمه اتومبیل حضور خودروی شما در خیابان ها موجب جریمه های سنگین خواهد شد. از طرفی عدم بهره مندی از بیمه شخص ثالث می تواند عواقب سنگینی را در هنگام برو تصادفات و حوادث رانندگی به دنبال داشته باشد. هزینه های سنگین تعمیر خودرو یا هزینه های جبران ناپذیر جانی در هنگام تصادفات، از دلایل مهمی هستند که باعث تشویق افراد به خرید بیمه شخص ثالث می شوند. این بیمه با جبران خسارت های ناشی از حوادث رانندگی خیال شما را از بابت پوشش هزینه های سنگین ناشی از این حوادث راحت می‌کنند. اگر تا به حال بیمه شخص ثالث خریداری نکرده اید، همین حالا قبل از آنکه دیر شود اقدام کنید. مشاوران حرفه ای بیمه آسماری مشتاق شنیدن صدای گرم شما هستند.

آشنایی با بیمه شخص ثالث مناطق آزاد و سقف تعهدات آن

تعهدات پرداختی در بیمه شخص ثالث از قوانین خاصی پیروی می کند که معمولا به صورت سالانه اعلام می شود. در حال حاضر، طبق قانون بیمه شخص ثالث حداقل تعهد خسارت مالی ۲٫۵٪ دیه یک مرد مسلمان در ماه حرام است، در نتیجه هر سال این عدد با توجه به تغییرات میزان دیه افزایش می‌یابد. این نرخ در سال ۱۳۹۹ با توجه به میزان دیه تصویب شده مبلغ ۱۱ میلیون تومان است. این مبلغ کف تعهدات بیمه شخص ثالث محسوب می شود. سقف تعهدات بیمه شخص ثالث آسماری بسته به نوع پوشش بیمه انتخابی تعیین می شود. با تهیه بیمه آسماری می توانید بالاترین سقف بیمه شخص ثالث را در مناطق آزاد تجاری دریافت کنید.

سقف تعهدات در بیمه ثالث آسماری به سه بخش مجزا تفکیک می شود:

سرنشین یا راننده:

افرادی مانند: بیمه‌گذار، مالك، یا راننده خودرویی که مقصر حادثه است، شخص ثالث محسوب نمی شود. بنابراین خسارت آن ها از بیه شخص ثالث جبران نمی شود. در چنین مواردی غرامت جانی و بدنی وارد به آنها از محل تعهدات راننده قابل جبران است. سقف پوشش حوادث راننده در سال ۱۳۹۹، تعهدات بدنی ۳۳۰ میلیون تومان (معادل دیه ماه‌های غیر حرام) است.

خسارت جانی:

زمانی است که خسارت به جان شخص ثالث وارد شود و این خسارت شامل: دیه فوت، نقص عضو و جراحات است.

خسارت مالی:

خسارتی است که به اموال منقول و غیر منقول شخص ثالث وارد می‌شود. در تصادف دو خودرو، راننده مقصر حادثه باید هر خسارتی که به خودروی طرف مقابل وارد شده است را جبران کند.

فرآیند دریافت خسارت بیمه شخص ثالث در خسارت مالی

بیمه آسماری طبق تعهدات خود، بعد از بروز حوادث رانندگی، خسارت های مالی وارد شده به شخص ثالت را پرداخت می نماید. برای دریافت خسارت ناشی از حوادث رانندگی از محل بیمه‌نامه شخص ثالث، ارائه مدارک زیر لازم است:

اصل گزارش مقامات انتظامی (کروکی)

اصل و تصویر بیمه‌نامه زیان دیده و بیمه‌نامه مقصر حادثه

اصل و تصویر گواهینامه زیان دیده و گواهینامه مقصر حادثه

اصل و تصویر کارت شناسایی یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه زیان دیده و تصویر کارت شناسایی یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه مقصر

ارائه فاکتور رسمی لوازم/ داغی قطعات

اصل و تصویر کارت ملی زیان دیده و تصویر کارت ملی مقصر

مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت جانی بیمه شخص ثالث

اگر خدای نکرده حوادث رانندگی به خسارت جانی منجر شد، بازهم بیمه آسماری در کنار شماست تا حداقل بخشی از هزینه ها را پوشش دهد. دقت کنید در حوادث منجر به خسارت‌های جانی اعم از فوت یا مصدومیت، تهیه گزارش مقامات انتظامی الزامی است و مهم ترین مدرک برای تصمیم گیری محسوب می شود. علاوه بر گزارش مقامات انتظامی باید برای دریافت هزینه خسارت بیمه شخص ثالث، مدارک زیر را ارائه کنید:

سقف تعهدات در بیمه ثالث آسماری به سه بخش مجزا تفکیک می شود:

اصل و تصویر بیمه‌نامه مقصر حادثه

اصل و تصویر گواهینامه رانندگی مقصر حادثه

اصل و تصویر کارت شناسایی و شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه

اصل و تصویر کارت ملی راننده مقصر

تصویر برابر اصل شده گزارشات مقامات انتظامی اعم از اولیه و نهایی

تصویر برابر اصل شده گزارش کاردان فنی تصادفات یا کارشناسان رسمی دادگستری

تصویر برابر اصل شده اوراق بازجویی (قبولی تقصیر)

رای دادگاه (در مورد حوادث راننده، نیاز به رای دادگاه نیست)

تصویر برابر اصل شده گزارش پزشکی قانونی (جهت مصدومی)

تصویر برابر اصل شده مدارک فوت شامل معاینه جسد، جواز دفن و خلاصه رونوشت وفات، انحصار وراثت نامحدود و تصویر تمام صفحات شناسنامه باطل شده متوفی

چه مواردی تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار دارد؟

پوشش‌های بیمه شخص ثالث به دو دسته مالی و جانی تقسیم می‌شوند. پوشش جانی شامل غرامت فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمانی افراد آسیب دیده در حوادث رانندگی است. پوشش مالی نیز خسارت‌های مالی وارد شده به خودرو یا اموال افراد زیان دیده (به جز راننده مقصر) را جبران می‌کند. با خرید بیمه آسماری از هر دو پوشش جانی و مالی تا سقف تعیین شده در قانون بهره مند می شوید.

چه مواردی تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار ندارند؟

طبق قانون، خسارت وارد شده به وسیله نقلیه راننده مقصر در حادثه، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار ندارد. شما می توانید با تهیه بیمه بدنه این هزینه‌ها را نیز تحت پوشش بیمه آسماری قرار دهید و از پرداخت هزینه های کمرشکن جلوگیری کنید. علاوه بر این، خسارت وارد شده به محموله های وسیله نقلیه مسبب حادثه و خسارت های ناشی از مواد خاص مانند تششعات اتمی و رادیو اکتیر، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار ندارند.

قیمت بیمه شخص ثالث، نرخ بیمه شخص ثالث چگونه محاسبه می شود؟

نرخ حق بیمه شخص ثالث بر اساس فاکتورهای مختلف محاسبه می‌شود. این موارد را می‌تواند به طور کلی به شکل زیر دسته بندی کرد:

نوع وسیله نقلیه (سواری، بارکش، موتورسیکلت و … )

سال تولید

کاربری ماشین (تاکسی، شخصی و…)

تاریخ انقصای بیمه‌نامه قبلی

مدت بیمه‌نامه قبلی

سابقه خسارت و درصد تخفیف عدم خسارت

درصد تخفیف به سابقه راننده

شما با مراجعه به صفحه استعلام قیمت بیمه شخص ثالث می توانید با تعیین فاکتورهای گفته شده، هزینه حق بیمه شخص ثالث خود را محاسبه کنید.

نکات مهمی که باید در مورد بیمه شخص ثالث بدانید

اگر قصد خرید بیمه شخص ثالث را دارید ابتدا باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. در اینجا به چند مورد مهم و اساسی اشاره می کنیم:

تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث چیست؟

تخفیف بیمه شخص ثالث یکی از مهم ترین مواردی است که می تواند هزینه حق بیمه را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. بیمه‌گذاری که در طول مدت قرارداد سال گذشته خود از محل بیمه‌نامه شخص ثالث خسارتی دریافت نکرده باشد، در تمدید بیمه‌نامه مشمول تخفیف نقدی خواهد شد. با افزایش سال‌های عدم دریافت خسارت، مبلغ تخفیف نیز بیشتر خواهد شد و مزایای فراوانی را برای بیمه گذار به همراه دارد.

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث و افزایش حق بیمه

در مقابل تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث، جریمه دیرکرد هم در نظر گرفته شده است که موجب افزایش حق بیمه می‌شود. در صورتی ‌که در تمدید بیمه شخص ثالث وقفه‌ای ایجاد شود، به حق بیمه شخص ثالث آن به صورت روز شمار مبلغی جریمه تعلق می‌گیرد که این عدد برای خودروهای مختلف متفاوت است. امکان پرداخت آنلاین حق بیمه آسماری فرایند پرداخت حق بیمه را نیز بسیار آسان تر کرده است.

حداقل میزان پوشش بیمه شخص ثالث چقدر است؟

 پوشش به معنای تعهد مالی شرکت بیمه آسماری در مقابل بیمه‌گذار است. حداقل میزان پوشش مالی تعیین شده از جانب بیمه مرکزی در سال ۱۳۹۹ معادل ۱۱ میلیون تومان است. بیمه‌گذار می‌تواند با پرداخت حق‌بیمه بیشتر، پوشش مالی بالاتری را خریداری کند.

آیا بیمه شخص ثالث مشمول تخفیف می شود؟

مطابق اعلام بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه می‌توانند حداکثر تخفیف ۲٫۵ درصدی را برای فروش بیمه‌نامه شخص ثالث ارائه کنند.

با خرید بیمه شخص ثالث از پرداخت هزینه های سنگین جلوگیری کنید

خرید بیمه شخص ثالث آسماری بهترین راه برای جلوگیری از پرداخت هزینه‌های سنگین در هنگام بروز حوادث و تصادفات رانندگی است. آسماری در تلاش است تا بالاترین سقف تعهداتی را با قیمتی مناسب و تخفیفات فراوان در اختیار هموطنان عزیز قرار دهد. به این ترتیب همه افراد می‌توانند از خدمابت بیمه شخص ثالث با کیفیت بین المللی بهره مند شوند. اگر به دنبال بهترین بیمه شخص ثالث با ویژگی‌های منحصر به فرد در مناطق آزاد تجاری و صنعتی هستید، بیمه آسماری بهترین گزینه برای شما خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با خدمات فوق‌العاده آسماری همین حالا با شماره تلفن ۰۲۱۴۳۴۱۷ تماس حاصل کنید. مشاوران بیمه آسماری مشتاق شنیدن صدای گرم شما هستند.

برای دریافت خسارت آیا حضور طرفین حادثه الزامی می‌باشد؟

در صورت نداشتن گزارش پلیس حضور طرفین حادثه همراه با وسائط نقلیه الزامی است.

آیا دیه جرح نیز مانند دیه فوت برای زن و مرد یکسان است؟

بله

خطرات اصلی مورد پوشش بیمه حوادث سرنشین چیست؟

فوت و نقص عضو دائم اعم از کلی و جزئی برای صرفا” راننده مسبب حادثه طبق شرایط بیمه شخص ثالث

آیا بیمه شخص ثالث و سرنشین شامل راننده نیز می گردد؟

در بیمه شخص ثالث، راننده نیز تا سقف یک دیه کامل (در ماه غیر حرام) پوشش می‌گیرد.

در صورتی که بیمه گذار بیمه نامه خود را گم کند، چه اقداماتی باید انجام دهد؟

با مراجعه به بیمه گر و ارائه سند وسیله نقلیه، کارت مشخصات خودرو و گزارش کلانتری از بیمه گر گواهی بیمه شخص ثالث دریافت نماید.

در بیمه شخص ثالث منظور از شخص ثالث کیست؟

کلیه افراد به استثناء راننده مسبب حادثه

جریمه دیرکرد خرید بیمه شخص ثالث چقدر است؟

مبلغی معادل حداکثر یک سال حق بیمه بیمه اجباری شخص ثالث برای مدت زمانی که بیمه گذار فاقد بیمه نامه شخص ثالث است

استعلام بیمه شخص ثالث

برای استعلام قیمت بیمه‌نامه شخص ثالث فرم زیر را پر…

بیمه باربری

بیمه باربری آسماری خطرات و ریسک‌هایی که انواع بارهای…

بیمه آتش‌سوزی

آتش‌سوزی هر ساله هزاران میلیارد خسارت بر جای می‌گذارد و بیمه…