بیمه آتش سوزی

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

بیمه آتش سوزی

آتش سوزی هرساله هزاران میلیارد خسارت بر جای می گذارد و بیمه آتش سوزی بهترین راه حل برای پوشش هزینه های سنگین ناشی از خسارات آتش سوزی است. اگر هنوز بیمه آتش سوزی دریافت نکرده اید، همین حالا با ثبت درخواست مشاوره از خدمات بهترین بیمه آتش سوزی ایران ارائه شده توسط شرکت بیمه آسماری بهره مند شوید.

محلی که ما در آن زندگی یا کار می‌کنیم، باید از همه نظر امنیت ما را تأمین کند. با این حال در برخی موارد تأمین امنیت به دست ما نیست و یک حادثه ممکن است همه نقشه‌ها را نقش بر آب کند، اما می‌توان برای پس از وقوع حادثه چاره جویی کرد. یکی از مهمترین حوادثی که هر کسی را در دنیای امروز تهدید می‌کند، آتش سوزی است؛ حادثه‌ای که در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند بزرگترین خسارات را به بار بیاورد. حادثه ساختمان پلاسکو، نمونه‌ای عینی از همین ماجراست. اینجاست که نیاز به یک بیمه با پوشش مناسب می‌تواند به کمک ما بیاید. بیمه آتش سوزی با پوشش این خطرات و خسارات بخش زیادی از هزینه‌های مالی ناشی از آتش سوزی را پوشش می‌دهد.

با وجود این بیمه آتش‌ سوزی در کشور ما فروش چندانی ندارد و با این که پوشش‌های تبعی ویژه‌ای هم با نرخ بسیار پایین برای این بیمه‌نامه طراحی شده است، اما گویا نا آگاهی نسبت به این بیمه‌نامه و پوشش‌های آن باعث شده است که مردم نسبت به خرید آن رغبتی نداشته باشند. بسیاری از افراد از اهمیت بیمه درمان تکمیلی خانواده با خبر هستند اما آن طور که باید به هزینه‌های سنگین آتش سوزی و احتمال بالای رخ دادن آن در شرایط مختلف توجه نمی‌کنند.  در ادامه با بیمه آتش سوزی و اهمیت استفاده از آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

بیمه آتش سوزی آسماری چیست؟

بیمه آتش سوزی بیمه‌نامه‌ای است که برای جبران خسارات مالی وارد شده به اموال فرد بر اثر حوادثی که منجر به آتش سوزی می‌شود طراحی شده است. بیمه آتش سوزی شرکت آسماری خسارات همانند بیمه بدنه خسارت جانی را پرداخت نمی‌کند، اما بیمه‌گذار با پرداخت مبلغی به‌عنوان حق‌بیمه، محل مورد نظر شامل منزل، محل کار، کارخانه و … به همراه اثاثیه و محتویات متعلقه‌اش را در برابر خسارات ناشی از آتش سوزی و زلزله تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد. شرکت بیمه آسماری با سابقه‌ای درخشان در ارائه خدمات بیمه‌ای بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال بیمه آتش سوزی با قیمت مناسب، پوشش گسترده و بالاترین سقف پرداخت خسارت هستند.

انواع پوشش‌های بیمه آتش‌سوزی در آسماری

بیمه آتش سوزی هم همانند دیگر بیمه‌ها دارای پوشش‌های اصلی و تبعی است. موارد تحت پوشش بیمه آتش سوزی آسماری به دو بخش خطرهای اصلی و خطرهای اضافی تقسیم می‌شوند که هریک دارای زیرمجموعه‌های مختلفی هستند. در ادامه به بررسی خطرات تحت پوشش بیمه آتش سوزی می‌پردازیم.

الف) خطرهای اصلی بیمه آتش سوزی

خطرهای اصلی همانطور که از نام آن پیداست، پوشش‌های اصلی و مهم بیمه آتش سوزی هستد. با خرید بیمه آتش سوزی خطرات ناشی از موارد زیر تحت پوشش بیمه آسماری قرار می‌گیرند:

آتش سوزی

صاعقه

انفجار

ب) خطرهای تبعی آتش سوزی (اضافی)

خطرات و پوشش‌های اصلی بخش مهمی از خسارات ناشی از آتش سوزی را پوشش می‌دهند. اما اگر به دنبال پوشش کامل هستید می‌توانید از پوشش خطرهای تبعی آتش سوزی استفاده کنید. در بیمه اتومبیل نیز شرایط مشابهی وجود دارد که می‌توانید علاوه بر خطرات اصلی، خطرات فرعی را نیز به بیمه نامه خود اضافه کنید. خطرات اضافی که می‌تواند تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار بگیرد شامل موارد زیر است:

زلزله

سقوط بهمن

شکست شیشه

برخورد اجسام خارجی

طوفان، تندباد و گردباد

سقوط هواپیما، هلیکوپتر یا قطعات آنها

ترکیدگی لوله‌های آب

ضایعات ناشی از برف و باران

سرقت با شکست حرز

نشست، ریزش و رانش

انفجار ظروف تحت فشار صنعتی (فقط برای واحدهای تولیدی و مراکز صنعتی)

خودسوزی (تفاله خشک)

شورش، بلوا، اغتشاش و آشوب

هزینه‌های پاکسازی و جمع آوری ضایعات ناشی از خطرهای مشمول بیمه

سیل و طغیان آب دریاها و رودخانه‌ها

مسئولیت مدنی در قبال همسایگان

بیمه آتش سوزی مناسب چه اماکنی است؟

اتفاقات و عوامل ساده‌ای می‌توانند باعث آتش سوزی در اماکن مختلف شوند. به همین دلیل همه اماکن مسکونی، تجاری و صنعتی در خطر بروز آتش سوزی قرار دارند. بسیاری از ترکیبات، مواد و وسایلی که به صورت روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم ممکن است عامل یک آتش سوزی بزرگ در آینده باشند. با استفاده از پوشش بیمه آتش سوزی بیمه آسماری می‌توانید خطرات و خسارت‌های ناشی از آتش سوزی در اماکن زیر را تحت پوشش بیمه قرار دهید:

منازل مسکونی

ساختمان منازل مسکونی، تاسیسات و اثاثیه منزل، مشاعات و مشترکات می‌تواند تحت پوشش این بیمه‌نامه باشد.

واحدهای تولیدی و مراکز صنعتی

ساختمان‌ها، تاسیسات، ماشین آلات، ابزار و تجهیزات، اثاثیه، موجودی مواد اولیه و ساخته شده واحدهای صنعتی می‌تواند تحت پوشش این بیمه‌نامه باشد.

مراکز غیر صنعتی

ساختمان منازل مسکونی، تاسیسات و اثاثیه منزل، مشاعات و مشترکات می‌تواند تحت پوشش این بیمه‌نامه باشد.

انبارها

انبارهای عمومی و اختصاصی به دو صورت با سرمایه ثابت یا سرمایه شناور می‌توانند بیمه نامه آتش سوزی را خریداری کنند. انبارهای عمومی و اختصاصی به دو صورت با سرمایه ثابت یا سرمایه شناور می‌توانند بیمه نامه آتش سوزی را خریداری کنند.

نحوه صدور بیمه‌های آتش سوزی؛

ساده‌ترین روش دریافت بیمه آتش سوزی آسماری

بیمه‌نامه آتش سوزی مانند سایر بیمه‌نامه‌ها با ارائه فرم پیشنهاد و پرداخت حق بیمه قابل صدور است. با ثبت درخواست مشاوره می‌توانید اطلاعات کاملی در مورد نحوه صدور بیمه‌های آتش سوزی به دست آورید. با این حال به طور کلی مدارک لازم برای صدور بیمه‌های آتش سوزی شامل موارد زیر است:

اگر صاحب کارخانه، کارگاه تولیدی یا کارفرما هستید در کنار بیمه آتش سوزی می‌توانید از بیمه مسئولیت و مهندسی  نیز استفاه کنید تا برای جبران خسارت‌های ناشی از سهل انگاری کارکنان یا خرابی ماشین آلات نیز تحت پوشش بیمه قرار بگیرید.

نحوه صدور بیمه‌های آتش سوزی؛

ساده‌ترین روش دریافت بیمه آتش سوزی آسماری

بیمه‌گذار باید بلافاصله پس از وقوع حادثه و یا اطلاع از وقوع آن با اعلام شماره بیمه‌نامه به صورت تلفنی، از طریق فاکس یا به صورت حضوری، بیمه‌گر را مطلع کرد و از ایجاد هرگونه تغییر و دگرگونی در محل حادثه تا زمان بازدید کارشناسان بیمه و اتمام پروسه کارشناسی خودداری کند. همچنین باید همکاری‌های لازم را زمینه ارائه اسناد، مدارک مالی و مرتبط با موضوع خسارت در کوتاه‌ترین زمان ممکن با بیمه‌گر به عمل آید. بعد از بروز حادثه، بیمه‌گذار تا ۵ روز فرصت دارد بابت جبران خسارت و ارائه مدارک اقدام کند.

بیمه آتش سوزی مناسب چه اماکنی است؟

۰۱

در صورتی‌که طرفین بیمه‌گر و بیمه‌گذار بر سر مبلغ خسارت به توافق نرسند، مسئله را به داور ارجاع می‌دهند. حل اختلاف در چنین حالتی به این صورت است که سه کارشناس موضوع را بررسی می‌کنند و به اجماع می‌رسند. هر یک از طرفین یک کارشناس را انتخاب می‌کند و دو کارشناس منتخب کارشناس سوم را انتخاب ‌می‌کنند.

۰۲

در‌صورتی‌که مشخص شود بیمه‌گذار عمداً موجب آتش‌سوزی مورد بیمه شود تا بتواند از طریق دریافت مبلغ خسارت از شرکت بیمه سودجویی کند، نه تنها هیچ خسارتی به او پرداخته نمی‌شود، بلکه ممکن است از طریق مراجع قانونی نیز مورد پیگرد قرار گیرد. همچنین در مواردی که حادثه آتش‌سوزی مشکوک به عمدی بودن است، روند پرداخت خسارت ممکن است تا چند سال به طول بیانجامد.

۰۳

اگر بیمه‌گذار ارزش املاک و اموال خود را بیش از مقدار واقعی اعلام کرده باشد، در هنگام بروز خسارت و بعد از بازبینی کارشناس، هزینه‌ای برابر ارزش واقعی املاک به او داده می‌شود. در واقع این کار نه تنها سودی برای بیمه‌گذار ندارد که بیمه‌گذار باید ماهانه هزینه اضافه‌ای را بابت پرداخت حق بیمه خود صرف کند.

۰۴

درصورتی‌که ریسک مورد بیمه بالاتر رفته باشد و خسارتی ناشی از خطرات تحت پوشش بیمه‌نامه آتش‌سوزی بروز کند، ممکن است شرکت بیمه هیچ هزینه‌ای بابت خسارت وارد شده تقبل نکند. برای مثال اگر بیمه‌گذار در انباری که حاوی مواد اولیه تولیدی لباس است مواد قابل اشتعال قرار داده و این را به بیمه‌گر اطلاع ندهد، در صورت بروز حادثه ممکن است نتواند هیچ خسارتی دریافت کند.

اموالی که تحت پوشش بیمه آتش ‌سوزی آسماری قرار نمی‌گیرند

بیمه‌نامه آتش سوزی مانند سایر بیمه‌نامه‌ها با ارائه فرم پیشنهاد و پرداخت حق بیمه قابل صدور است. با ثبت درخواست مشاوره می‌توانید اطلاعات کاملی در مورد نحوه صدور بیمه‌های آتش سوزی به دست آورید. با این حال به طور کلی مدارک لازم برای صدور بیمه‌های آتش سوزی شامل موارد زیر است:

طلا و مسکوکات

اوراق بهادار

فلزات قیمتی

آثار هنری

نسخه‌های خطی و تاریخی

هزینه‌های بازسازی نقشه و جمع‌آوری اطلاعات

مواردی که حتی با وجود بیمه‌نامه آتش‌ سوزی، خسارت پرداخت نمی‌شود

به طور کلی، بیمه آسماری تعهدی برای پرداخت خسارت‌های ناشی از آتش سوزی در موارد زیر ندارد:

جنگ

مواد رادیواکتیو

امواج صوتی

شورش، جنگ داخلی

آتش‌فشان

استهلاک

خسارت‌های ناشی از نفوذ حشرات و حیوانات موذی

انواع بیمه آتش سوزی بیمه آسماری

بیمه آتش سوزی به خوبی توسط مردم شناخته نشده است. این بیمه نامه پوشش گسترده‌ای دارد و به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود. انواع بیمه آتش سوزی تحت پوشش بیمه آسماری شامل موارد زیر می‌شوند:

بیمه آتش سوزی منازل

بیمه آتش سوزی صنعتی

بیمه آتش سوزی غیر صنعتی

شما می‌توانید با مراجعه به صفحه هریک از انواع بیمه آتش سوزی اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها به دست آورید.

بیمه آتش سوزی آسماری، کامل‌ترین بیمه آتش سوزی در ایران

با استفاده از بیمه آتش سوزی می‌توانید هزینه‌های سنگین خطرات آتش سوزی را تحت پوشش بیمه قرار دهید و در صورت بروز این اتفاق ناخوشایند از خدمات بیمه‌ای بهره مند شوید. اگر به دنبال بهترین بیمه آتش سوزی ایران با بیشترین پوشش بیمه‌ای دارای بالاترین سقف پرداخت خسارت، پشتیبانی سریع و در عین حال با قیمت مناسب هستید، بیمه آتش سوزی آسماری بهترین گزینه برای شما خواهد بود. همین حالا با ثبت درخواست مشاوره و خرید بیمه آتشسوزی از اموال ارزشمند خود به بهترین شکل محافظت کنید. اگر نیاز به راهنمایی یا کسب اطلاعات بیشتری دارید، با شماره پشتیبانی ۰۲۱۴۳۴۱۷ تماس حاصل نمایید. کارشناسان و مشاوران حرفه‌ای بیمه آسماری در اسرع وقت پاسخگوی سؤالات شما خواهند بود.

پوشش های اضافی بیمه آتش سوزی چیست؟

زلزله و آتشفشان، سیل و طغیان آب، ترکیدگی لوله آب، ضایعات ناشی از ذوب برف و آب باران، طوفان و تندباد، سقوط هواپیما، نشت و ریزش و رانش زمین، برخورد جسم خارجی، انفجار ظروف تحت فشار صنعتی، دفرمه شدن ظروف تحت فشار صنعتی، شکست شیشه، سرقت با شکست حرز، هزینه پاکسازی و برداشت ضایعات ناشی از خسارت، شورش و آشوب و بلوا و ….

اگر آتش سوزی یا سرقت در اثر سهل انگاری بیمه گذار اتفاق بیافتد، آیا خسارت پرداخت میشود؟

طبق ماده ۲۷ شرایط عمومی بیمه نامه های آتش سوزی، هرگاه حادثه در اثر تقصیر ذوی الحقوق اعم از بیمه گذار یا قائم مقام وی روی داده باشد، بیمه گر می تواند پرداخت خسارت را رد نماید یا اینکه آن را به نسبت درجه تقصیر وی کاهش دهد.

اگر در اثر تورم ارزش مالی مورد بیمه چند برابر شود، آیا خسارت به قیمت روز پرداخت می‌شود؟

خیر، حداکثر تعهد بیمه گر جهت جبران خسارت های احتمالی سرمایه بیمه نامه می باشد. در چنین مواقعی لازم است بیمه گذار مراتب افزایش سرمایه را کتباً به بیمه گر اعلام نماید تا با صدور الحاقیه و پرداخت حق بیمه اضافی تعهدات بیمه نامه کامل گردد در غیر اینصورت علاوه بر اینکه تعهدات بیمه گر از سرمایه بیمه شده تجاوز نمی کند، قاعده نسبی سرمایه نیز اعمال گردیده و از مبلغ خسارت کسر می‌گردد.

آیا قیمت مغازه یا انبار در تعیین حق بیمه موثر است؟

بله، حق بیمه بر مبنای نرخ تعیین شده توسط بیمه گر و سرمایه مورد بیمه تعیین می گردد. لذا هر چه سرمایه بیشتر باشد حق بیمه بیشتری نیز از جانب بیمه گذار می‌بایست پرداخت گردد.

آیا این بیمه خسارت وارد شده به همسایگان را پوشش میدهد و یا باید بیمه نامه دیگری خریداری کرد؟

در این مورد لازم است پس از تهیه بیمه نامه آتش سوزی، بیمه نامه مسئولیت آتش سوزی در قبال همسایگان نیز خریداری گردد.

اگر انبار یا مغازه عمدا به آتش کشیده شود، آیا خسارت پرداخت می‌شود؟

اگر خسارت ناشی از عمد بیمه گذار یا کارکنان وی باشد ، غیر قابل پرداخت است اما در صورت عمد اشخاص ثالث، بیمه گر خسارت بیمه گذار را پرداخت نموده و حق مراجعه به مقصر حادثه به بیمه گر منتقل شده و بیمه گر می تواند تا حدودی که خسارت را به بیمه گذار پرداخت نموده است از مقصر حادثه مطالبه نماید.

آیا انبار های قدیمی که از نظر موارد ایمنی کامل نیستند، بیمه می‌شوند؟

اگر از محل مورد بیمه بازدید بعمل آید و توصیه های ایمنی مورد نظر بیمه گر در محل مورد بیمه انجام شود، بیمه نامه صادر می گردد. در غیر اینصورت خیر

آیا اجناس قابل اشتعال مشمول اضافه نرخ می‌شوند؟

در بیمه نامه آتش سوزی نرخ حق بیمه با توجه به ماهیت مورد بیمه و نوع استفاده از آن تعیین می شود. لذا برای کالاها یا فعالیت ها با ریسک بالاتر نرخ بیشتری نیز اعمال می‌گردد.

اگر در اثر نشت آب به داخل انبار به اجناس خسارت وارد شود ، آیا بیمه آتش سوزی خسارت آن را پرداخت میکند و یا بیمه دیگری به آن تعلق می گیرد؟

در صورتیکه نشت آب بر اثر ترکیدن لوله های آب محل مورد بیمه بوده و بیمه نامه نیز دارای این پوشش باشد، خسارت قابل پرداخت می‌باشد.

آیا بیمه نامه آتش سوزی برای مجتمع های مسکونی اجباری است؟

بله، طبق ماده ۱۴ قانون تملک آپارتمان ها مدیر یا مدیران مکلفند تمام بنا را به عنوان یک واحد در مقابل آتش سوزی بیمه نمایند و در صورت عدم اقدام و بروز آتش سوزی مدیر یا مدیران مسئول جبران خسارت وارده می‌باشند.

آیا اجناس عتیقه و مسکوکات تحت پوشش سرقت قرار می گیرند؟

خیر، هرگونه جواهرات، مسکوکات، پول، اوراق بهادار، نسخ خطی، دفاتر بازرگانی و اسناد جزء استثنائات بیمه نامه آتش سوزی بوده و قابل بیمه کردن نمی‌باشند.

آیا امکان انتقال بیمه نامه به منزل مسکونی جدید وجود دارد؟

بله در صورت تغییر نشانی می بایست مراتب جهت تائید بیمه گر و صدور الحاقیه به شرکت بیمه اعلام گردد.

مدت بیمه نامه آتش سوزی چقدر است؟

مدت بیمه نامه آتش سوزی یکساله می باشد و در صورت درخواست بیمه گذار امکان صدور بیمه نامه به صورت بلند مدت و کوتاه مدت نیز وجود دارد.

آیا حق بیمه ساختمانهای قدیمی بیشتر از ساختمانهای جدید است؟

صدور بیمه نامه و تعیین نرخ حق بیمه جهت ساختمان های قدیمی منوط به بازدید از محل مورد بیمه می‌باشد

فسخ بیمه نامه آتش سوزی به چه صورتی است؟

اگر بیمه گذار در هر زمان درخواست فسخ بیمه نامه را بدهد ،حق بیمه مدت سپری شده از شروع بیمه نامه تا درخواست فسخ ،طبق تعرفه کوتاه مدت از کل حق بیمه کسر شده و ما بقی به بیمه گذار عودت داده می‌شود.

اگر وسایل برقی بدلیل نوسان برق بسوزند، آیا خسارت پرداخت می شود؟

خسارت خود وسیله پرداخت نمی شود اما اگر سبب بروز آتش سوزی وایجاد خسارت برای اموال دیگری نیز گردند، خسارت سایر اموال قابل جبران می‌باشد.

آیا در صورت بروز آتش سوزی به مستاجر خانه هم خسارت پرداخت می شود یا فقط خسارت به مالک پرداخت می‌شود؟

درصورتی که خسارت جزئی باشد مبلغ خسارت درصورت انجام تعمیرات از جانب مستاجر و ارائه فاکتور به ایشان پرداخت می‌گردد.

آیا بیمه آتش سوزی منازل مسکونی نیازی به بازدید اولیه برای صدور بیمه نامه دارد؟

در بیمه نامه آتش سوزی منازل مسکونی در صورتی که پوشش خطرات اضافی ترکیدگی لوله آب، ضایعات برف و باران، شکست شیشه و سرقت با شکست حرز مد نظر باشد انجام بازدید اولیه لازم می‌باشد.

آیا امکان جابجایی محل مورد بیمه وجود دارد؟

در طی مدت اعتبار بیمه نامه جابجایی محل مورد بیمه (تغییر نشانی) در صورتیکه مراتب به اطلاع بیمه گر برسد و بیمه گر با صدور الحاقیه مراتب را تائید نماید، بلامانع می‌باشد.

در صورتیکه در زمان بروزحادثه قسمتی از اقساط حق بیمه نامه ها پرداخت نشده باشد ، آیا خسارت پرداخت می‌شود؟

اگر اقساط تا زمان وقوع خسارت به موقع پرداخت شده باشند و سر رسید تعدادی از اقساط نرسیده باشد اقساط باقی مانده از خسارت تعیین شده کسر گردیده و مابقی مبلغ به بیمه گذار پرداخت می‌گردد. اما اگر بیمه گذار اقساط حق بیمه را در سررسید های تعیین شده و به موقع پرداخت ننموده باشد خسارت تعیین شده به تناسب حق بیمه پرداخت شده به حق بیمه‌ای که تا زمان وقوع خسارت می بایست پرداخت می‌گردید، جبران می‌گردد (قاعده نسبی حق بیمه)

درصورت وقوع خسارت چه باید کرد؟

در اولین فرصت و حداکثر ظرف مدت ۵ روز از زمان اطلاع از وقوع حادثه مراتب را بصورت شفاهی، کتبی و یا تلفنی به اطلاع بیمه گر برساند و در محل مورد بیمه تا زمان بازدید کارشناسان بیمه گر هیچگونه تغییراتی ایجاد نشود مگر اینکه برای جلوگیری از توسعه و گسترش حادثه لازم باشد.

استعلام بیمه شخص ثالث

برای استعلام قیمت بیمه‌نامه شخص ثالث فرم زیر را پر…

بیمه باربری

بیمه باربری آسماری خطرات و ریسک‌هایی که انواع بارهای…

بیمه آتش‌سوزی

آتش‌سوزی هر ساله هزاران میلیارد خسارت بر جای می‌گذارد و بیمه…